Nieuw verschenen! Mens worden
Mens zijn en mens worden is een kostbaar geheim dat gekoesterd moet worden, juist in een tijd van maakbaarheid en meetbaarheid.
Visies op onderwijs lijken bij een eerste aanblik vaak verdacht veel op elkaar: ‘Onze school heeft oog voor uniciteit, we willen het beste uit jou halen. We willen je helpen je talenten te ontdekken en te ontwikkelen. We vinden het belangrijk om samen te leven, om elkaars verschillen te respecteren.’
Dergelijke citaten staan op de website van praktisch iedere school, of die nu christelijk is, openbaar, of een specifiek onderwijsconcept volgt.
Iedere docent of schoolleider heeft dus wel een specifiek gekleurde visie op het leven en die geeft hij of zij mee aan hun leerlingen. En die opdracht wordt misschien wel nergens zo sterk gevoeld als in het christelijk onderwijs. De auteurs van dit boek bespreken hun visie op de relatie tussen theologie en pedagogiek, met daarbij aandacht voor thema’s als genade, gebrokenheid en navolging. Een boek voor onderwijsprofessionals en academici dat het gesprek wil openen over identiteit, geloof, en onderwijs.